Powered By Blogger

tisdag 24 augusti 2010

Hm, är hösten på väg eller?...

Det kan man ju nästan tro efter att nattens storm och dagens evinnerliga blåsande inte upphör. Dock tittar ju solen fram, det är ju ett plus iaf.

Upptäckte igår kväll när jag gick ut på terrassen för att ställa undan parasoller och annat för blåsten, att det lixom saknades något som varit där innan.....jag tittade extra noga, och kommer till att se att det ser lite konstigt ut på väggen. Hm, något saknas tänkte jag....AHA!!! Vår söta lilla fasad-flagga (öh, nörd-varning), har brutits av i blåsten och flugit iväg....det var ju tråkigt, den skulle ju sitta där året om hade vi tänkt, i alla väder, hahahah, jovisst, komiskt, tålde inte ens friska vindar på sensommaren.



Senare på kvällen skulle jag släcka ner lampor, och gick ut för att släcka fönsterlampan i köket....nyfiken som man är, slår man en flukt ner på grannens balkong inunder...för att se om det inte hade hänt något konstigt i blåsten där.... och, vad ser jag?....jo, vår lilla fasadflagga ligger inklämd bland deras balkong-möbler och viftar....vår flagga!!!!!

Nu hör det till saken att nedanundergrannarna, (pust, långt ord), sitter nästan aldrig på sin balkong, och har därför inte koll på läget tror jag. Och, jag är inte såååå glad för att ringa på för att säga att MIN flagga ligger där....tänk om någon fått den i huvudet?
För det andra är det väldigt trista människor som bor där, hälsar knappt, släpper dörren framför ansiktet på en osv osv..... så jag tror att jag låtsas som ingenting, och låter dem behålla flaggan...(ska bli roligt att se hur länge den ligger där)...

Vad hände mer igår? Jo, stora barnbarnet började skolan! 0-klass! Tänk vad åren går....Man fattar lixom inte att de växer och blir så stora fort....man hinner lixom inte med... Om ett ögonblicks verk så kommer han släpandes med sina strl 45 i dojjor, en röst som påminner om Pierre Isaksson's "då går jag ner i min källare", finnig och med tentakler som inte går att hålla styr på. Undrar om man får sin kram och puss då när vi träffas, eller ska utnyttja tillfället så länge det varar?

Tänk om man fick förbli en cool mormor som barnbarnen alltid kommer att vilja besöka utan gnäll och tand-gnisslan....jag ska iaf göra allt som står i min makt att försöka bibehålla den rollen, hahahha.




Ja, jag kanske skulle sluta här för idag, jag borde kanske göra något vettigt oxå... äta en sen frukost, eh, kalla det tidig lunch, och sedan göra mig klar för jobbet....idag jobbar jag mellan 15 och 20, najs..

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar