Powered By Blogger

onsdag 23 mars 2011

Back in business!


Nu är man tebax i normala gängor igen. Har blivit lite knäppt med maten idag, har lixom inte tänkt så mycket på det.... dock, så måste jag skärpa mig och äta mina 5-6 mål mat om dagen, och det har det inte blivit idag kan jag säga.

Kom tillbaka på jobb idag efter en välbehövlig semester. Tänk vad man kan märka att man varit ledig och kopplat av, man lixom är redo på ett nytt sätt med utmaningar, inget känns motigt, ja, man har helt enkelt laddat batterierna, och är fit for fight igen.

Min mathållning under semesterveckan var mycket god, inga stora utsvävningar. Dock blev det ett glas rött hit och dit, men inget avvikande godistugg, läsk, snacks osv. Smakade en klunk Pepsi-cola, och tvi, det smakade urk.....förr kunde man ju hinka i sig i det oändliga...inte för att släcka törsten, det var väl egentligen sötbegäret eller vad man ska kalla det för. Har iaf upptäckt nu att jag klarar mig alldeles utmärkt utan socker, även på semestern.

Har ökat drygt ett kg i vikt under veckan, men mycket beror på att jag ätit frukt i mängder samt ost och chark-varor. Dock har jag samtidigt ätit den mat jag ska, men ska passa mig för för mycket fruktsocker tydligen.

Nåja, nu är det bara att köra på igen. Upptäckte nu när jag hade med mina sommarkläder från förra sommaren, att de hängde rätt så löst på kroppen, vilket ju känns väldigt skönt, och positivt. Förra sommaren stramade mina byxor, nu var de riktigt mysiga att ha på.

Ja, ni som vill får ju följa bloggen här, när mina kg förhoppningsvis kommer att försvinna allteftersom tiden går. Jag tar det i lugn takt och äter gott och mår prima.




Ha en underbar vecka, vi hörs inom kort igen!

2 kommentarer: