Powered By Blogger

tisdag 31 maj 2011

Det är snart hundra år sedan.....


....jag var inne och bloggade sist! Jösses, skärpning!!! Blir inspirerad när jag ser andra bloggare som uppdaterar sina sidor med jämna mellanrum, ja, nästan dagligen...nu får jag lägga på ett kol för att bättra mig helt enkelt.

Hur rullar livet på? Jotack, fortfarande är jag igång med mitt nya leverne, och det funkar jättebra! Är inne i en stillastående period just nu, men kroppen behöver hämta sig lite emellanåt, det får man förstå.

Dock är det en svår period just nu, och detta mycket pga EHEC-smittan som figurerar i världen. Jag vågar helt ärligt inte äta färska grönsaker på ett tag. Vill inte utsätta mig för smitta, även om jag är väldigt noga med att skölja grönsakerna, men, det är ändå till att utmana ödet. Är även lite orolig då det snart stundar en resa till norra Tyskland, och vad ska jag äta där? Får helt enkelt be om kokta eller grillade grönsaker, något annat törs man ju inte efter alla 14 dödsfall som konstaterats de senaste veckorna!!!

Nåja, allt har en lösning, förr eller senare...

Ja, hur går det nu med vikten? Det går utmärkt! Jag har till dagens datum tappat bort 17,5 kg av min lekamen....det är skönt, känns kanonbra. Bara tanken att man släpat runt på dessa extra kilon är mig en gåta. Men, det är MÅNGA kvar...sakta men säkert ska jag övervinna det.

Så, nu tänker jag ta tag i bloggandet igen och verkligen skärpa till mig. Ibland kan det kännas skönt att skriva av sig och dela med sig av sina upplevelser och annat. Livet rullar på, ser framemot en stundande semester med lata dagar och förhoppningsvis massor av sol så att kroppen får energi.

Det var detta för denna gången!



Ha de gött alla, och njut av solens strålar i den mån det går :).
Kramizzzz

2 kommentarer:

  1. Det var på tiden!

    SvaraRadera
  2. Fy blajan för kokt gurka!!! Ta en redig bratwurst med surkål. Det hatar EHEC-bakterierna också så risken är minimal att du blir sjuk

    SvaraRadera