Powered By Blogger

onsdag 1 juni 2011

Idag har det varit segt....


Timmarna kröööööp sakta, sakta på jobb idag. Kanske därför att man ser fram emot några dagars ledighet med avslappning, shopping m.m.

Men, den överstökades, gubben min hämtade mig som alltid (go som han är), och jag såg en chans att kanske gå på restaurang :). Jodå, det var han med på! Det blev på Babas krog, Limhamn. Ett ställe som varmt kan rekommenderas!!! Åt härligt god mat, grillade lammkotletter med potatisgratäng (!), och en supersmarrig sås.... nu tänker ni; - hm, potatisgratäng, men, hon äter ju inte potatis?



Ja, jag ska ärligen erkänna, det var mumsigt, OCH, jag unnade mig det i dessa EHEC-tider, jag törs helt enkelt inte äta färska grönsaker....när man nu läser att idag konstaterats närmre 350 nya fall i Tyskland, då blir man rädd.....hade sett framemot en minitripp till detta underbara Tyskland utan att behöva oroa mig för vad jag stoppar i mig! Och mitt i allt detta, så vet de egentligen inte var smittkällan kommer ifrån....det är det som är det värsta. Är det kött? Är det fisk? Är det kyckling? ÄR det grönsaker? Inte vill man komma hem och vara dålig för att man ätit något man trott var riskfritt....men, man kanske förstorar upp det. Är lixom inte likt mig att sortera bort grönsakerna från tallriken, jag brukar vilja ha mer än mycket. Ska man oroa sig för all föda, eller försöka koppla bort tanken?

Ja, inte får detta förstöra en mysfaktor. Jag svälter mig hellre dessa dagar, och lever på kärlek och fåglakvitter!!!

Hur som helst, några lediga dagar, och förhoppningsvis som utlovat några "varma" och soliga dagar har ju inte gjort ont förut, det är gött!

Imorgon stundar ett besök hos sonen och hans sambo i Hässleholm. Ska besöka Fiestafestivalen där som går av stapeln kl. 13.00. Det blir tåg upp, kan ju tänkas att det finns något gött att dricka, då är det ju lite dumt att vara bilburen. Som sagt, ser framemot några både avslappande och händelserika dagar, och ska bara va...

med citat från Söderkåkar (tv-serie som min generation och äldre känner till) och den superba skådespelerskan/sångerskan Monica Zetterlund; det e livet det se.....



Kram till er alla, och ha en härligt solrik helg!
Njut av alla stunder och ta hand om varandra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar