Powered By Blogger

tisdag 14 juni 2011

Vad det är gött med lediga förmiddagar....

Sedan det blev planerat att jag skulle jobba tisdagskvällar och börja kl. 13, så mår jag så gott. Att komma ifrån det "vanliga" 8-17 jobbet är en fröjd. Att man kan hinna med så mycket en förmiddag är helt otroligt.



Hur ser livet ut annars? Ja, jag mår förhållandevis bra, vikten reduceras stegvis, det är ju skönt. Efter en mini-weekend i Lübeck med alla sorters mat och dryck, kunde jag konstatera att jag ökat på mig ett kilo, men det försvann snabbt igen när jag återgick till mina "vanliga" mat-rutiner.

Naturligtvis så unnar jag mig lite gott då och då, kan ju inte sluta leva. Men, sedan får man varken ha ångest eller samvetskval, det är bara att köra vidare på den sunda banan.

På morgonen idag hade jag besök av en kille som tog mått för ett par vindskydd till vår terrass. Det ska bli så skönt att få skärma av lite. Sydlig vind kan vara rätt så frisk emellanåt.



Nu sitter jag och inmundigar en god kopp kaffe och surfar runt lite på olika sidor. Tvättmaskinen har snart snurrat färdigt för denna dag, nu återstår efterarbetet. Solen skiner utanför mitt fönster, men lite mörka moln är utspridda på himlen, det ser inte så roligt ut. Men, vad gör då det? Jag jobbar till kl. 21 ikväll, så det kan kvitta.

Har inget viktigt och superintressant att skriva om idag, men ibland får man ju köra en lite uppdatering. Eftersom man sitter vid en dator hela dagarna, är det inte så spännande att plocka fram sin egen när det är kväll, det ska vara i allra nödvändigaste nödfall, hehe.

Ha en underbar dag, nu ska jag äta en liten lunch innan förberedelserna för att ta mig till jobb. Kramizzzzz........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar