Powered By Blogger

onsdag 7 september 2011

Gud vad lycklig jag är......


Var på min "andra" inskrivning på XtraVaganza ikväll. Dock innebär inte detta att jag har gett upp en gång och kommit tillbaka, nej, nu går jag in i nästa fas/omgång som heter LifeTime. Med detta innebär det att jag gått över till den fas som gör att jag inom en överskådlig framtid faktiskt ska komma i mål.

Blev glatt överraskad när jag har övervunnit ytterligare viktnedgång per tiokilosgräns.... vilket innebär att jag nu kan glädjas åt att säga åttionio kg istället nittio, härligt!!! Första etappen var jag lycklig för att komma under 110, nästa 100, tredje 90 och nu äntligen 80....dock med en nia bakom, men gissa vad detta betyder mkt!!! Vart tionde kg man går ner i vikt är som ett glädjerus, en lycka så obeskrivlig.... en klapp på axeln till mig själv, jag är stolt :)

Har snart klarat av min första vecka på helfart, nu återstår 2 veckor, sedan är det halvfart som gäller igen. Har upptäckt att jag är lite mer matt i kroppen denna gången, men, får ju erkänna att min aktningsvärda ålder gör att jag blir påmind om att jag börjar bli en "mogen" kvinna, haha..... Vallningar, flickbrus, kärringakörer, you name it! Snacka om att man kan bli matt. Både detta och ett dagligt intag av max 500 kcal kan väl göra vilken kärring som helst lite lullig i knoppen. Nåja, lika bra att ta allt elände på en gång och få det överstökat.

Har nu tagit mig i kragen och bokat min första träningstid med coach... det blir en morgon i nästa vecka, känns kanonskönt att jag äntligen kommit till skott, och att jag framöver verkligen ska lägga energi på träning, det trodde jag minsann inte för 8 månader sedan att jag skulle.... får ärligt erkänna att jag aldrig varit för träning och rörelse i någon större utsträckning, men som sagt, nu har jag gjort slag i saken och känner mig redo!!!!




Jag får uppdatera mina mått och vikt här på sidan, kan ju inte stoltsera med gamla resultat, nu vill jag jubla över de senaste....




Ha en fortsatt bra kväll, det tänker jag ha, livet är härligt.....

Kramizz från Pudding

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar