Powered By Blogger

tisdag 6 september 2011

Ja, jag vet, jag slarvar.....

.........med att uppdatera min blogg! Efter många påtryckningar får jag helt enkelt ta mig i kragen och blogga på. Vet inte vad det är som gör det att jag inte blir färdig att skriva några rader, lathet?, nej, dålig ork?, nej..... helt enkelt oinspirerad?, nej..... då vet ej tusan, men skärpa mig ska jag iaf. För att uppdatera alla får jag ju berätta att jag fortfarande håller på med min viktminskning. Det är helt enkelt ett nytt leverne, det är så bara. Kommer aldrig att tillåta mig att bli en tjocksmock igen. Det är inte för att se bättre ut (även om det har en viss del i det) men, att må bättre, kunna röra sig utan att stöna och stånka som ett ånglok, slippa vara rädd för att få en ny hjärtinfarkt osv. osv. Har påbörjad min 2:a pulverkur nu. Bestämde mig för att köra i 3 veckor igen med 500 kcal per dygn. Trodde aldrig att det skulle ge så snabbt resultat igen, jag har ju gått ner i vikt hela tiden lixom, men nu har det satt skjuts på viktminskningen och resultatet av detta är hela 5 kg minus på 5 dagar!!!! 1 kg minus om dygnet, inte illa pinkat kan man tycka...... det gör att man får en ny skjuts igen, helt klart. De första tre dagarna var pest denna gången....j-klar vad hungrig jag var!!! Magen protesterade vilt och sved och gjorde ont, hugaligen, men jag kom över det :) och är nu inne på min sjätte dag. Var hemma hos sonen och hans sambo i lördags. Kock som han är så snålar han ju inte med den goda maten! Det är verkligen en prövning att motstå alla läckerheter som de erbjuder, men, jag klarade det med bravur, är attans stolt över mig själv faktiskt..... Kände mig oxå som en skogsmulle i lördags. Var ute i skogen och plockade björnbär, blev även en del kantareller... mums! Och bakningsnoja har jag fått! Herregud vad man kan plåga sig själv när man svälter. Det är samtidigt en utmaning för att kolla hur motståndskraftig jag är, och det är jag vill jag lova! Älskar när andra stoppar i sig av mina alster och tycker det är helsmarrigt, älskar samtidigt min egen goda vilja att låta bli. Man är knäpp helt enkelt. Ja, ja, nu får jag dyrt och heligt lova att fortsättning följer på detta, det är skärpning som gäller. Kommer att lägga in ett foto av mig, ett mycket trist och dåligt taget foto i badrumsmiljö, men det är ett foto som visar hur jag såg ut i början av min viktnedgång, dock hade jag redan där gått ner ett par kg, men det gör inte så står skillnad bildmässigt. Ska oxå lägga ut en bild hur jag ser ut i dagsläget med 25 kg minus..... herregud, så ego, men lixom upp till bevis! Ha en underbar dag! Kramizz från Pudding

3 kommentarer:

  1. Haha, det är ju sjukt stor skillnad! Heja heja heja!!

    SvaraRadera
  2. Oj! Pia vilken skillnad!

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad! Heja Pia!
    Btw det är skit kul med bilder :) så ego lite oftare tycker jag att du ska va! Inspiration både för dig själv och andra!!

    SvaraRadera