Powered By Blogger

onsdag 12 september 2012

Nu är jag på G...igen......garanterat....igen!

Ja, vad ska man säga?!?....fick mig en chock när jag såg hur längesedan det var jag bloggade senast....eh? Ett ÅR!!!! Jösses! Tur man inte blev krönikör eller anlitad bloggerska, det hade gått käpp rakt åt h-vete, haha.....
Nåja, bättre att ta tag i det medan jag kan. Har lovat vänner och bekanta att lägga in fliten i bloggningen igen, och visst, det är skönt att skriva av sig ibland....
Just nu är jag inne i en jobba-hårt-som-fan-period och försöker varva det med ett inre lugn, träning för att kroppen ska hålla, god och bra mat osv. osv. Ska inte stressa, har fått reaktioner på det tidigare, OCH, det gör jag bara inte igen. Men, ibland hade man önskat att tiden stod still, eller åtminstone att dygnet fick fler timmar just den perioden man behövde, för att komma ifatt lixom.
Men även om jag har mycket att göra, vill jag ändå förgylla tillvaron med lite kreativa saker, tillaga nya recept, experimentera med mat, småplocka i hemmet m.m., det ger faktiskt en viss stimulans i stressen, på något sätt skingrar det tankarna och man blir tankad mer extra energi, gud vet var den kommer ifrån ibland även om man känner att man är på väg att se ut som en ballong som tappat luften, hängig, skrynklig och trist.
Nåja, upp med hakan och var stolt över det du presterar per dag! Det finns bara en som du, och du kom till jorden för att vara just du och ingen annan....ta vara på tiden.
Dagens motto; Du lever inte för att jobba, utan jobbar för att överleva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar