Powered By Blogger

torsdag 13 maj 2010

Så var denna Kristi Himmelfärdsdag till ända.....




....och gubben min ska på och jobba i morgon igen..... men vad gör det när det är fredag i morgon och snart helg igen?


I morgon, ja.... i morgon fyller lilla Mamma 81 år. Tänk ändå, det är många år och man kan lixom inte fatta att hon blivit så gammal..... och det värsta är, jag börjar ju bli gammal jag oxå...det är ännu mer ofattbart. Nja, kanske inte egentligen. Kroppa-jäveln säger ett men huvudet säger annat. Man känner sig som en ung tös i sinnet (blir aldrig torr bakom öronen enligt bekantskapskretsen)..... men kroppen åldras, det är livets melodi.

Vad har annars hänt idag då? Låt mig tänka....hm.... en seg morgon med skönsömn. Frukosten blev intagen så sent som kl. 09.30, det är inte likt oss, men vi kände att det var skönt att sova ut. Det var ju inte heller någon morgontidning som lockade upp oss, så tillfället var ju där att snarka vidare.

När vi senare hade hoppat i kläderna och var redo för dagens program, körde vi ut en vända och införskaffade present till lilla Mamsen. Hon blir nog så glad, så glad så..... Jag talar inte om här vad vi köpt, tänk om hon läser (!)......

Hepp, hepp!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar