Powered By Blogger

söndag 9 maj 2010

Jag går i väntans tider.....



......nu höll ni allt på att sätta i halsen va? Neeee, det är inte som ni tror :o). Jag väntar på att låta bli att sova eftersom att jag ska hämta dottern med familj vid flyget inatt. De anländer omkring klockan 02.30 pip, vilket gör att jag inte vågar somna, tänk om jag sover över mig?

Vilket scenario ifall jag sovit i godan ro och att de suttit och väntat på mig och inte kommit hem miss i nassen..... vid den tidpunkten är det ju stört omöjligt att få en taxi eller annat, hela Skåne sover ju då, hihi.

Nu ska jag hålla vad jag lovat och vänta in tiden. Det är tur att vi nyligen har fått så många tv-kanaler som har natt-program, så det blir ju inte så svårt..... (under förutsättning att jag sitter upp i soffan och inte ligger i horisontellt läge)!


************



Igår............ blev det inte något skrivit härinne. Varför nu detta frågar man sig? Har hon redan tappat inspirationen - igen..... Nä, så illa är det inte, jo, det var väl rätt illa eller vad man säger.......jag var - berusad!!! Ja, ni läser rätt, - berusad!!!!! Otroligt egentligen. Så här var det;...

.....efter att ha varit runt i sta´n lite och på besök hos makens föräldrar, begav vi oss hemåt för att grilla på terrassen. Man blev så klart sugen på ett glas rött, så gubben min var så gentil att han hällde upp ett glas till mig............och då menar jag GLAS (!). Vi har en gång för längesedan inhandlat rödvinsglas som vi tyckte såg piffiga ut. Det hör till saken att när man häller upp i dem ser det väldigt lite ut, för de rymmer en hel (!) vinare vardera..... ja, ni läste rätt....för att vara alldeles exakt så rymmer de 70,5 cl....förstår ni nu dilemmat? Hade man nu hällt upp från en flaska är det sin sak, då har man någorlunda kontroll eftersom flaskan bara innehåller de där 70 cl som ett glas gör, men när man har en "bag-in-box" då blir det genast okontrollerbart.....och det blev det. Allt eftersom kvällen gick blev jag rundare och rundare under fotsulorna, så det slutade med att jag i princip slängde mig i soffan framför tv-n och knappt kunde hålla ögonen öppna. Vi satte på en film - AVATAR - men, jag såg väl sammanlagt 1 timme av de 2,5 timmar som den är......så mycket såg jag framemot den filmförevisningen. :o)

Det slutade med sänggående där jag faktiskt inte kommer ihåg hur och när jag
somnade, men fort gick det iaf :o)......

Slutt, prutt, finale!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar