Powered By Blogger

fredag 7 maj 2010

En dag med diverse aktiviteter.....




Ja, vad ska man säga.... jag har hunnit otroligt mycket idag. Vissa dagar har man energi för femton och andra dagar går man i slow motion.... idag hade jag energin!
Det började i morse med att jag övervägde hur snabbt jag kunde bli färdig och komma ut, eller om jag skulle gå hemma och pula... jag övervägde ganska snabbt att jag borde ta mig ut och hitta en stor kruka till min klätterväxt på terrassen.....
Så gjorde jag, och kom hem med kruka, en kruka till, en ytterkruka till det, och ytterligare en massa plantor.....blommande och kryddväxter, fantastiskt fina! Därtill 40 liter jord, fy f-n vad tungt.... och det blev ganska dyrt oxå, som vanligt när man släpper mig lös i ett blomsterland... (!).
Nåja, jag kom hem igen efter bara någon timme eller en och en halv, och började förbereda för plantering och arrangemang på terrassen. Inte för att jag fick någon energi av strålande sol, den uteblev, men det var faktiskt vindstilla där för en gångs skull. Innan jag började satte jag igång en omgång tvätt med sängkläder, för renbäddas skulle det också....
Planter och växter kom på plats, urtjusigt...! Jag blev jättenöjd. Satte mig sedan vid datorn och fixade och trixade med bilder jag tog på mina alster, och chattade lite på FB....ja, FB ja..... det är ett gift som jag inte kan vara utan. Fördelen med FB är ju att man får kontakt med så mycket folk och verkligen kan få goda vänner. Trevligt är oxå att gamla klasskamrater och skolkamrater kan hittas fram :o).

Lite senare idag, jag närmre kvällningen, kom sonen på besök och hade med sig maffiga hamburgare från BK.... mums..... (ska tilläggas att det var XXXL burgare....eh)....jag var ju inte svårflörtad och tryckte in denna kaloribomb i foderluckan utan några större besvär......, ja, hastigheten minskade efterhand som jag stoppade in, fy fasen vad en sådan kan mätta.... men huga så gott!!!!!
Som tur var kom sonen med den smarta idén om att vi skulle spela WII..... vi spelade tennis, bowling, golf, baseball, ja, det mesta...... efter ett tag så tog jag fram step-plattan.... han körde sitt pass, och därefter körde jag mitt....... jösses....jag tränade i 40 minuter och blev så genom-svettig så det finns inte... snacka om otränad!
NU har JAG beslutat att WII ska praktiseras varje dag fram till semestern. Förhoppningsvis kan det hjälpa till att stärka mina muskler och kanske till en del reducera vikten, en får la hoppas.....


Ha en underbar kväll och ett underbart liv.....


Uppdatering följer med både WII och annat.




Kram från Pudding




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar