Powered By Blogger

torsdag 6 maj 2010

Min lilla mamma.....


.....har jag varit och hjälpt idag. Mamma börjar bli gammal...... Ibland förstår man inte vad som händer i en gammal människas hjärna.... den gör uppehåll i tänkandet lixom, som om den blir blockerad.


Som vanligt var lilla mamma så glad när jag kom.... det är skönt att kunna hjälpa till. Kaffe blev druckit och en fusk-äpplepaj bakad..... till det avnjöts det vaniljvisp.


Allt avslutades senare med en Korv Stroganoff, så lilla mamma fick ätit idag i mängder, hihi.


Under dagen kom min kära storasyster på besök, med hennes barnbarn Tyra, samt Tyras mamma och storebror Ludvig..... Barn är så härliga och spontana. Ludvig, 6 år, behövde uträtta ett litet behov mitt i Korv Stroganoff-middagen.... kallade på sin mamma för att avsluta toalettbestyren och sa; - Mamma, maten var skit-god!..... Ha, ha..... härligt att höra att den lilla gubben gillade min mat :o)!


Det har med andra ord varit en toppendag tycker jag... trevligt sällskap och en god gärning gjord...... då känns det gött i själen....


Tack för idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar