Powered By Blogger

fredag 14 maj 2010

Nu är hon firad......


Lilla Mamsen är firad och alla är mätta och trätta :o).
Lilla Tyra, 2 år, som är min systerdotterdotter, hon tyckte att gammelmormor Berith skulle vara prinsessa på sin födelsedag, och därför tyckte jag att detta borde förevigas på bild.... söt hon är, lilla Mamsen....
Goda smörgåstårtor, och jättegoda smarriga marängtårtor till "efterrätt", det blev pricken över i..... nu är man så mätt att man inte kan röra sig.
Kommer ni ihåg att jag tidigare refererade till sist jag var hos Mamsen? Då tillagade jag Korv Stroganoff, och lille Ludde på 6 år tyckte det var skit-gott.... Den lille charmknutten kom fram till mig ikväll och sa; - Pia, när du gjorde maten hos gammelmormor Berith, tyckte jag att den var skitgod..... Mohahahhaha, så go´han e´den lille skiten.....! Man blir så glad över spontana kommentarer från barn, så man vill bara krama och pussa på dem.....
Barn, det är livets efterrätt det när man begåvas av dem "på äldre da´r"....
Snipp, snapp, snut, nu var denna sagan slut...... Natti, natti och tack för idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar