Powered By Blogger

tisdag 15 februari 2011

Denna dag har gått som en dans.

Det blir lättare och lättare. Då menar jag både hur det fungerar med min diet, och att min kropp faktiskt i full fart blir lättare. Positivt.

Hungern gör sig inte påmind så mycket mer. Dock kan jag fortfarande frestas av att dofta matdoft, men från frestning till att inmundiga något, där är steget långt borta.

Tack vare min omgivning, min goe gubbe, min familj, mina arbetskollegor så är jag fullt motiverad till mitt nya leverne. Första veckan är snart avverkad, dvs. imorgon.
Inte trodde jag det skulle vara så lätt att låta bli att tugga. Det är kanske på både gott och ont, tänderna vill ha gymnastik, men det avhjälper jag genom att faktiskt emellanåt köra "fejkade" tugg. Hm, tänker man, hur gör man då? Jo, jag tuggar drycken ibland.....det är tekniskt möjligt, men vet ju inte om man kan säga att tänderna får sitt, hahah.

Imorgon blir det både vägning och mätning. Jag får väl se om jag kan minska några cm på listan här bredvid, förhoppningsvis kan jag det!

Ikväll stundar träff med väninnorna. Vi brukar träffas cirka var 3:dje vecka och mumsa i oss något gott. Antingen favorit i repris, eller något nytt recept vi hittat fram, försökspersoner lixom. Ja, vad innebär då denna prövning för mig? Jag kör en färdigblandad dryck och dricker rikligt med vatten, så fixar det sig :).



Ska snart göra mig redo för avfärd, så härmed avslutas kvällens/dagens blogg.

Ha en mysig kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar