Powered By Blogger

söndag 6 februari 2011

Det var väl på tiden.....


....kan man säga när man nu ser mig här igen!!!

Anledningen till att jag inte har varit här inne och skrivit är nog brist på idéer och inspiration till att skriva.

Titeln som jag skrivit här på Bloggen ikväll har dubbla budskap!

Det ena är ju som sagt att jag har lyst med min frånvaro här inne, ja, jag har varit för lat helt enkelt. Suttit vid datorn flera timmar om dagen på jobb, och när jag väl kommit hem så har jag inte orkat...jo, kanske lite Facebook-skrivande, men annars inte mycket. Facebook kan jag ju lixom sköta via min mobil, så det har inte varit läge och angeläget att öppna datorn här hemma för det.....

Det andra är; fr o m nu ändras mitt liv i parti och minut! Det var väl på tiden?, ja, just det, det är ju det jag säger.....

Jag kommer att blogga här dagligen framöver....i mitten på denna vecka, ska jag börja med Xtravaganza....har skrivit in mig, och på onsdag har jag första mötet med konsulent....sedan, smäller det! Pulver, pulver och åter pulver!!! Jag ska inte få använda mina fina fyllningar i tandkronorna på väldigt, väldigt lång tid..... Nu ska det intas flytande föda i månader framöver.... uj, uj, uj....

Har gett mig fasen på att klara detta, har inte råd att bryta det....skrivit kontrakt på ett år framåt, och kommer att få stöd och hjälp..... Äntligen slut på småätandet, storätandet, frossandet, otaliga försök till bantning osv. Det svåra blir att få folk till att acceptera och förstå varför jag inte äter när jag är bjuden. Jag hoppas att folk kan tycka det är trevligt att träffa mig utan att de behöver stoppa mat i min mun och att folket omkring mig kan umgås med mig även om jag nöjer mig med "mitt eget", vatten, kaffe och the utan varken sötningsmedel eller mjölk..... som sagt, man önskar stödet och man hoppas att man får det från omgivningen.

Alltså; Fr o m onsdag kommer min bloggsida att vara uppdateringssidan för bloggning om framgång på viktsidan.....håll i hatten, snart är Pia Pudding den Pudding hon alltid önskat vara, men varit instängd i fel skal..... jeeeeej!

Kramizz

2 kommentarer:

  1. Musse Piatski! Jag blir så glad när jag läser ditt inlägg! Jag ska heja på dig hela vägen, du kan fixa detta! Är stolt att du gör det här, det är du värd!

    Kram från Gudbarnet

    (och det är väldans trevligt att ha dig tillbaka i bloggvärlden!)

    SvaraRadera
  2. Mitt kära gudbarn!
    Tack för ditt fulla stöd....det ska bli en spännande utmaning, men jag har gett mig den på att klara av det. Det kostar på, men jag har bestämt mig för att kosta vad det kosta vill, imorgon är den första dagen på resten av mitt liv!
    Och ja, jag ska verkligen sköta mitt bloggande igen....Puss och kram till dig. Hälsa familjen!

    SvaraRadera