Powered By Blogger

måndag 7 februari 2011

Nu ska snart måttbandet rullas ut!


Imorgon är det dax att sätta måttbandet i rullning. Min första mätning på evigheters evighet. Kollade för säkerhets skull att det gick att rulla ut en bra bit, det blir mycket lår-omfång som ska mätas upp, haha.

Jag börjar förbereda mig ordentligt mentalt känner jag till denna stora utmaning. Förr när jag har varit sugen på att gå ner i vikt har jag nog inte bearbetat mig själv på samma sätt. Tror kanske att det kan vara en bra idé att blogga om det, att involvera massor av vänner som är "med" och följer upp resultat! För, i sådant tillfälle, måste jag ju bara prestera, annars känns det kanske lite pinsamt. Många piskor på ryggen, det är det jag behöver.

Nu tycker ni kanske att jag är tråkig....men, jag behöver prata om mig och övertyga mig själv att detta är det enda rätta beslutet om jag ska leva och överleva. Efter två episoder med hjärtat, finns det inte tid och möjlighet för att ta emot den tredje, det är det jag nu har bestämt mig för att undvika!

Denna veckan är den första veckan i resten av mitt liv!!!!

Puss och kram

3 kommentarer:

  1. Du underbara härliga goa människa Pia-pudding!!! Du har och får allt stöd som du vill ha och behöver!!! Pusspuss // Lena

    SvaraRadera
  2. Tack för ert fulla stöd, kan behövas :). Jag känner minsann att jag har bearbetat detta ett bra tag nu, så det finns inget som heter att misslyckas! Detta kommer att gå skitbra! Trots att jag kommer att bli fruktansvärd, odräglig, abstinensbenägen, frusen, varm, svettig, kallsvettig osv. osv...haha....

    SvaraRadera