Powered By Blogger

lördag 19 februari 2011

Idag har varit en lite jobbigare dag än de andra.....

Har varit sugen på att ha lite mys idag med god middag och kanske ett glas vin, men nej, det har inte varit aktuellt. Måste vara stenhård med mig själv.....inte tappa fästet.

Kunde gett vad som helst för att få äta en bit lax, eller lite kyckling, men tog iaf en portion soppa, kyckling då förstås, för att stilla det värsta behovet.



Snart ska jag "trappa upp" för min stundande utomlandsresa. Veckan innan ska jag börja äta för att kunna äta "normalt" på semestern, och efter trappa ner igen. Sedan får tiden utvisa om jag ska fortsätta äta enligt GI eller fortsätta med pulver, får se om jag vill gå på helfart eller halvfart. Klart att man vill rasa så mycket det går i vikt, men samtidigt kan det vara lite skönt att få äta tillsammans med gubben någon gång.....

Den som lever får se, hahahaha.

Det var alltför idag, vi hörs, mer uppdatering kommer :).

2 kommentarer:

  1. Hej musse!! Kämpa på! Du är värd detta! Hur länge ska man äta pulvergrejs? Och när man slutar, får man fortfarande hjälp o vägledning osv??

    SvaraRadera
  2. Hej Ninisen! Ja, jag ska gå på pulver ett par veckor till, sedan ska jag trappa upp inför vår semester till Kanarieöarna. Vill helst kunna äta lite där och inte ta med mig hela pulverkonceptet, hahaha. Jag fortsätter efter resan med "halvfart", det innebär mindre viktminskning per vecka, men å andra sidan så blir det lättare när jag får äta istället för att bara leva flytande..... Man kan fortsätta med pulver tills man nått målvikt, men det innebär alltför lång tid för mig, så viktminskningen får ta den tid det tar. Fördelen med helfart är att det får en skjuts i början, och det sporrar en till att fortsätta :). Jag har skrivit kontrakt på 1 år, så vägledning och hjälp får jag hela tiden. Möte varannan vecka i grupp.
    Jag kämpar på, du kan tro, ja..... Kramizz och tack för ditt stöd! Uppdatering följer här vareviga dag.....

    SvaraRadera