Powered By Blogger

söndag 20 februari 2011

Segt, men dock segt med resultat!


Ska ärligen erkänna att jag efter 1,5 veckas intag av flytande föda börjar bli lite trött på smakerna... Visst är de goda, men blir "fadd" i munnen och lite uttråkad av sörplandet.

Jag är absolut inte sugen på något annat, det är inte det, men jag kan på något sätt ändå redan se mig leva efter det nya konceptet med GI-mat, dvs uteslutande av kolhydrater, vilket jag vet att jag kommer att klara med bravur. Jag har absolut inget sötsug, ingen hunger heller vad det beträffar, men en känsla av att få tugga i mig en god bit lax med krispig sallad sitter inte långt borta.

Ser fortfarande bra resultat när jag ställer mig på vågen, men ska inom kort gå ner till halvfart för att slippa att dricka hela tiden. Min mättnadskänsla av dryckerna är nästan av känslan uppstoppad/övermätt/illamående, men inte för att jag inte tycker om det, utan helt enkelt avsaknaden att kunna äta med kniv och gaffel istället för sked och glas/mugg.

Nu ger jag upp, tänker ni kanske...men nej, inte tal om. Men två veckor till med flytande föda kan jag tycka är ok, sedan kör jag på mitt mentala jobb med att ha ett normalt förhållande till mat, för det är det resten av mitt liv ska gå ut på. Att lära känna signalerna i kroppen, att magen är mätt och att även om ögonen vill ha mer, så är det stopp.

Ska snart gå på mitt första möte med min grupp, ska bli spännande att höra andras upplevelser och bli inspirerad av diverse berättelser.

Som jag säger; Jag kämpar på och uppdaterar min blogg allt eftersom.....

Det var allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar