Powered By Blogger

måndag 21 februari 2011

Dagarna flyter på (ordagrannt).....

....med det menar jag att dagarna går fort med flytande föda. Trodde i mitt enfald att jag skulle ge upp, men nej, det gör jag inte. Med tanke på att jag varit rent ut sagt en mat-missbrukare, så är jag mäkta impad av mig själv för tillfället.

Nu är nästa steg att övertyga det undermedvetna om att jag fr o m nu ska leva ett annat leverne. Äta för att överleva och inte leva för att äta....

När jag ser godis, läsk, kakor och dylikt så känns det lixom ingenting. Inget sug, ingen reaktion. Kan fortfarande reagera på dofter/lukter, en varm pannbiff, pizzadoft, en spicy maträtt, you name it....men, i vanliga fall hade jag i panik brutit mina regler, sprungit till närmsta mat-/skräpmatsställe för att jag blev sugen, men nej, något bromsar mig!

Hur sugen jag än må vara så finns det en inre röst som säger NEJ! Denna känsla hoppas jag består, ska tygla mina matlustar och intyga mig själv att jag inte KAN äta fel längre. Bästa tipset på det då? Tja, mental träning är nog det enda hjälpmedlet......jag säger bara; Tack Xtravaganza för att ni finns!

Hälsningar från en som snart ska lägga sig i avslappningsposition......gött!

2 kommentarer:

  1. Sandra familjenbus21 februari 2011 kl. 23:34

    Vad du är duktig! Jag tyckte jag läst att det var cambridge du åt? Nåja, pulver som pulver nu är jag jäkligt nyfiken på resultat två :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Hihi, tack Sandra. Ja principen är väl densamma för Cambridge och Xtravaganza, men tror inte Cambridge har träning på samma sätt. Återkommer med resultat två om ett par dagar :).
    Kram

    SvaraRadera