Powered By Blogger

torsdag 17 februari 2011

Oooopssss..... jag missade!

Herregud! Man lever på 500 kcal per dag, och ändå kan man "glömma", "missa" ett mål....det ska verkligen inte upprepas. Jag tror jag vet vad detta beror på;

Det finns faktiskt ett av mina pulver som jag har utsett till mindre favorit. Det blir lixom inte gott, hur jag än gör....det är med stor möda jag sväljer ner det.
Jag intog detta under förmiddagen, då jag var för mätt i morse (!), ja, jag var mätt. Det var nog vid 11-tiden jag blandade min drink. Den tog nog en kvart att svälja ner.

På tidig eftermiddag kände jag mig nästan illamående av mättnadskänsla, och kanske lite för att jag tyckte att smaken gjorde sig påmind.

Eftersom mättnadskänslan bestod, tog jag soppan istället när jag kom hem efter att ha veckohandlat på Coop. Son och svärdotter kom på besök med hamburgare från Max, men jag var inte ens frestad, och min soppa tog tid den oxå att få ner.....



Summa summarum på denna dag, är att jag kom på att jag missat en pulveromgång idag.!!! Jag menar, man lever på det minimala, och så "glömmer" man äta för att man inte känner hunger.....hm, får ta tag i detta, så får det inte vara.

Alltså, 3 pulver om dagen är det som gäller, inget annat konstigt.

Det var det! Vi hörs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar