Powered By Blogger

tisdag 8 mars 2011

Nu börjar allt att falla på plats....

Jag äter, ja, jag menar verkligen äter, ofta, väldigt ofta.

Äter 5 mål mat om dagen, ska kunna äta 6 mål oxå, men herregud, jag är sååå mätt hela tiden. Jag känner redan nu att jag inte kommer att sakna kolhydrater så mycket som jag trodde att jag skulle. Tänk vad gott man kan äta utan att stoppa i sig pasta, ris, potatis och bröd. Och man mår bra trots att man är proppmätt. Ligger inte och kvider som man gjorde innan när man ätit för mycket.

Nu stundar snart min och gubbens resa till Kanarieöarna. Det ska bli så skönt, och lixom att jag är mentalt inställd på det här med maten, lika mentalt inställd är jag på att snart få koppla av och bara njuta av sol och värme (förhoppningsvis).....




Resan är lite av lyx, är en Orkideé-markterras lägenhet med badrock, badtofflor, vin och fruktkorg på rummet, städ och diskning varje dag....man behöver inte tänka. Tillika har vi valt All Inclusive, bara det är ju gött! Frukost, lunch, middag, mellanmål, snacks, och fri dricka av alla de slag hela dagen.

Var på möte igår kväll på Xtravaganza. Har mätat mig nu efter 3,5 vecka. Finfint resultat om jag får säga det själv! Titta i tabellen här till höger, så finns mina nya mått presenterade.

Imorgon är jag inne på mattallriksmodellen. Började med kaffefat, avancerade till assiett, och fr o m imorgon gäller mattallrik. Herregud!, jag blir så mätt! Men gott är det och jag njuter i fulla drag. Inget sötsug, ingen längtan efter vissa maträtter, nej, jag är fullt nöjd med det jag äter, och fortsätter med glädje att leva mitt liv så här....

Ha en skön kväll, vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar