Powered By Blogger

måndag 24 maj 2010

Jobbsök, jobbsök och jobbsök......



Idag har jag varit flitig igen med jobbsökandet. Varje måndag är den stora jobbsökardagen för mig, mycket därför att de flesta arbetsgivare uppdaterar sig på Platsbanken då känns det som, och att man lixom har kopplat av jobbsökningen över helgen och är redo för nya projekt.

Idag blev det inte många. Trist men sant. Jag börjar bli lite trött på att läsa igenom alla förslag från dem som kommer via mail...men det är ju en fantastisk service får man säga.

I genomsnitt får jag 50-60 jobbförslag per dag, måndag till fredag, men på något sätt så fixar de inte det där med matchning av profil....det blir de mest konstiga jobb ibland. Även jobb som är ämnat för 16-17-åringar kan komma på tal, det är jag ju inte riktigt ämnad för tror jag....

Ibland får jag även matchmail från jobbsajter som tycker att jag matchar både som kock, restaurangchef, bla bla bla....och så fattar man lixom inte vad de går efter eller hur det matchas.

Nåja, en vacker dag blir det väl min tur att få gå på intervju.... jag har ju genomlidit det rätt många gånger förr, dock inte i denna omgången jobbsök. Problemet jag ser är säkert min ålder....jag börjar bli gammal....snart ett halvt sekel, haha. Ja, ja.... de vet minsann inte vad de missar när de inte ens kollar min ansökan och ber mig komma.....

Jag kör vidare helt enkelt, och tappar inte huvudet redan efter 3 månaders jobbsök....nej, så lätt förgås jag inte....

Piss, pass, pissurum

2 kommentarer:

  1. Det är banne ig strongt av dig att vara så positiv musse! Jagh ar inte ens hunnit sluta skolan och har redan panik över min framtida jobbsituation hahahaha! Jag vill också vara så positiv som du!!! Receptet!?

    SvaraRadera
  2. Ja du Ninisen....livet är så fullt av stress och jäkt för allt.... Jag har beslutat mig att leva för dagen, det känns lugnare för mig, och tror även för min omgivning. Du brukar själv säga att allt har en mening, och det är nog meningen att jag ska ta det lugnt nu så jag inte får fler hjärtproblem....har inte tid att duka under. Och du är för ung för att stressa upp dig! Klart det finns jobb till dig, du är ung Nina, bara det är en stor hjälp i jobbsökareländet. Kram po daj <3

    SvaraRadera