Powered By Blogger

söndag 23 maj 2010

Nu håller jag på att komma av mig igen....


...och det bara för att gubben min är hemma. Ja, han har inte semester, han är SJUK...host, host, snörvel, host, ajajaj, host igen, ock ock, ack och ve....så är det....och jag kan bli galen!

Varför är karlarna alltid mer sjuka än vi kvinnor? Vad är det som gör att hela världen rasar samman för att de har en liten förkylning? De blir ju alldeles lamslagna, åtminstone min gubbe. Tafatt, och kan ingenting, måste snyta, måste sova, måste ditten och datten, men helst inte själv, näääää, som tur är har han ju kärringen hemma som kan hjälpa med att serva.

Visst blir man trött? Jag tror inte att jag är ensam om att ha det fenomenet i en förkyld gubbe.....

Detta gör ju att min vardag inte är som den brukar. Allt blir rubbat. Sängen blir inte bäddad i tid, jag får dela toan med honom hela jäkla dagen, man kan inte få gå och njuta av tystnaden osv. osv.... sedan ska det ätas och drickas kaffe, och tas hänsyn. Inte för att han begär det, men i underförstådd mening så förstår man att han gärna vill bli uppassad.....jäkla tur att man är arbetslös då alltså! (hahaha)....

Som tur är så är det på tillbakagång, någorlunda iaf. Det blir väl att stå ut några dagar till, sedan är man äntligen "ledig", och kan planera dagen som man själv vill.

Förresten så läste jag en notis om Hammars Park. Det är det enda området här i Skåne som har så många fladdermöss av olika art. Bara vetskapen om att det finns så många där i parken, huga, det gör att man nog ska vara lite försiktig att gå där på kvällarna, hehe....

Idag så lättas iaf stämningen upp....vi får besök! Barnbarnen med föräldrar kommer hit och det ska grillar och hållas på. Ett eftermiddagspass med WII är inte heller att förakta. Denna kvinna har investerat i ett nytt spel för kr. 700, suck, pust och stön, men roligt är det. Låg lite i träning igår för att inte slås ut totalt av största barnbarnet som tydligen är en fena på just detta spel.

WII here we come......!
Ät, lek, njut och var glad... slut på meddelandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar