Powered By Blogger

tisdag 18 maj 2010

Varför blir det aldrig som man planerat?


Hade tänkt att göra ett besök på Ikea idag, bara för att lulla runt lite och kika på ditten och datten. Tydligen hade jag inte den riktiga inspirationen och lusten, för besöket uteblev.

Istället satt jag fast vid datorn i jag vet inte hur många timmar...bara för att söka jobb.
Snacka om tidskrävande.
Vissa jobb man söker är länkade till länkar som är vidarelänkade, och när man väl kommer dit så ska man fylla i 500 uppgifter hit och dit, faktiskt det som man redan har uppdaterat i sitt CV, meritförteckning osv, osv.....

Varför kan inte de företag som vill att man söker deras jobb fixa till sina jobbsajter så att man bara kan ladda upp sina dokument? När jag ska skriva min meritförteckning tar den en tid och evighet innan allt är skrivet ner....det finns lixom en anledning till att man har dessa dokument färdiga, för att slippa skriva om och om igen.

Idag har jag väl anmält mitt intresse för sisådär en 7-8 jobb tror jag. Allt från butikssäljare till städpersonal....

Ja, ja....det ska väl finnas något för mig oxå endera dagen.... ska bli spännande och se hur länge jag ska vänta.....






Tjolavipp!

1 kommentar:

  1. Klart det kommer finnas nåt för dig musse! De som inte inser att de behöver dig går med förlust! Och att IKEA uteblev kan kanske ha en mening det också?;-)

    SvaraRadera