Powered By Blogger

torsdag 10 februari 2011

Kan inte fatta det......

Var lite sjukt nyfiken imorse över om det "hänt något" på viktfronten.... haha, säger ni...hon är inte klok....efter ett dygn....ja, vad kan man förvänta sig?

Då kan jag säga att hakan flög ner i golvet, jag gapade som en fågelholk :), minus 1,6 kg!!!!, på 1 dygn!!!!, snacka om att jag blir dränerad, hahaha.

Faktum är att jag har inte mått helt hallon idag. Trött, matt, hängig, men, på ett positivt sätt. Inte som när man känner sig sjuk och håglös, utan en "flumkänsla" på något sätt, svårt att förklara.

Igår kväll var jag attans hungrig, herregud...skulle kunna tömma kylskåpet på allt, kvittar vad det var. Men, jag drack kolsyrat vatten, det hjälpte tack och lov. Har precis intagit en smarrig kycklingsoppa med lite curry, inte fy skam.

Jag förväntar mig den "värsta" dagen imorgon. Det är sagt så, att tredje dagen är svårast, sedan ska det visst vända igen.

Den stora prövningen fick jag ikväll efter jobb. Var med gubben och inhandlade både det ena och det andra av matvaror. Konstigt..när jag håller diet blir gubben min sugen på allt möjligt, hehe.....det kanske slutar med att jag går ner och han går upp, det ska jag nog sätta stopp för! Jag missunnar inte honom något, nej, nej, men det får inte bli för mycket av det där goda, då kommer moral-kärringen här att sätta honom på diet oxå, hahahaha.

Uppdatering följer för den som vill! Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Vilken glad sursprise efter 1 dygn!!! jag är stolt o glad för din skull! Verkar verkligen som att motivationen är på topp nu musse, du ska fixa detta! Du motiverar andra också ska du veta. Även om jag knappast har nån direkt övervikt så blir jag peppad att ta tag i min kosthållning och träning igen, den har varit kass de senaste 7 månaderna. Tack för inspirationen! puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Ah, pussgurka där! Ja, inte har du någon övervikt att prata om, men visst, kosten är viktig! Det kommer att funka detta känner jag....har intygat mig själv att det är så här jag ska leva resten av livet :). Puss puss.

    SvaraRadera