Powered By Blogger

lördag 5 mars 2011

Mums......!!!!!!

Har ikväll intagit en superläcker måltid! Smygstartade med lite kvällsmat och fast föda efter en hårt krävande dag med flytt....dock inte min egen flytt utan sonens och hans tjej som flyttade till Hässleholm idag.

Bestämde mig för att börja ikväll, eftersom jag lite hade missuppfattat det där med upptrappning. Ska lära mig att läsa boken jag har mer noga, därför att upptrappningen är verkligen en upptrappning.

Maten ska intagas i mycket små doser! Titta nedan.....



Hahaha, säger ni, vilken bamseportion! Nej, nej, nej säger jag....det är det inte....
kolla själv på nästa bild;



Ja, just det.....portionen är servarad på ett kaffefat, inte en assiett, utan ett minimalt kaffefat. Dock blev jag mätt och belåten, åt denna ynkliga portion på nästan en halvtimme...tugg, tugg och tugg, mycket mycket noga. En räka 30 tugg, en gurkbit, 30 tugg, inte konstigt att det tog tid....men guuuuuuud så gott det var!!!!

Så här minimalt ska jag äta imorgon oxå, och måndag-tisdag ska portionen avanceras till en assiett. Fr o m onsdag så ska jag köra på "vanlig" mattallrik och börja med varma grönsaker....mums!

All denna upptrappning i lugn takt för att undvika tarmvred och att magen och kroppen får en chock! Borta är nu mina ketoner, och jag ska tala om för min kropp att börja använda den normala förbränningen istället för keton-hjälp!

Hurra för Xtravaganza, vilken toppenmetod!
Nu ska jag njuta av min mat-mättnad och hålla lördagkväll.
Kramizz.....

2 kommentarer:

  1. Det ser verkligen gott ut jämfört med den rosa drinken man har sett dig med den senaste tiden!
    ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahah, Marianne, det VAR mycket godare oxå! :)

    SvaraRadera