Powered By Blogger

torsdag 3 mars 2011

Ytterligare en prövning som klarades med bravur!

Var på kalas ikväll hos min svärmor! Hon är alltid generös med både mat och kakor, och det vankades full middag samt en fin tårta till kaffet.



Alla åt...men...inte jag inte. Ännu en gång klarade jag av att inte bli sugen, är faktiskt lite impad av mig själv. Detta innebär ju att jag faktiskt har en stålvilja som jag inte har känt av innan. Förr kunde jag inte se en matbit utan att dregla, skulle aldrig fått för mig att tacka nej till att bli bjussad på middag.....

Men som sagt, snart stundar annorlunda tider. Ska snart inmundiga mitt första tugg på 3,5 vecka...på söndag närmare bestämt. Det blir lite matlagning av ditten och datten sort, men det är bara trevligt när man är spänd på hur det smakar, och själv faktiskt ska få konsumera det. Har annars varit van vid i dessa veckor att laga mat till andra utom mig själv.....

Söndagsmorgonen ska inledas med en smarrig omelett...oh, vad jag längtar.



Lördagen ska brukas till att agera flytthjälp till sonen och hans goa tjej. De lämnar Malmös trakter och beger sig uppåt i Skåne. Då finns det kanske tillfälle att tillgodoräkna sig lite poäng. Mycket spring, många lyft, bicepsträning samt konditionsträning samtidigt, inte helt fel! Jag säger bara; Vilken fantastisk helg det kommer att bli!

Kramizzar till alla och envar!

2 kommentarer:

  1. Grattis till viktminskningen! Läser spänt din blogg varje dag :) ska du äta gi / lchf sen el? Det e smarigt :)

    SvaraRadera
  2. Tackar, tackar Sandra! Det blir GI...har investerat i en kokbok med urläckra recept!!! Ska tillaga massor så jag klarar mig några dagar...ser både gott och frestande ut, finfina bilder i boken, hahah.

    SvaraRadera